.

.

1 lut 2015

Qun

Mun: Może byś tak opisała fabułę Silent Hill, twoje odczucia itp. Chciałabym dowiedzieć się więcej o serii, ale chyba nikt w Polsce o tym nie mówi.

   Tutaj bardzo rozpisałam się na ten temat, ale żeby lepiej poznać fabułę tej serii, to trzeba w to zagrać, albo przeczytać całą wikipedię (co zrobiłam, tak, mówię prawdę, przeczytałam całą wikię związaną z Silent Hillem). 
   Nie pamiętam, abym pisała coś o swoich odczuciach, prócz tego, że moją ulubioną częścią jest The Room oraz, że uważam, że każda część ma w sobie coś wyjątkowego. Zainteresowałam się grami jak obejrzałam film. Nie grałam we wszystkie części (tylko kilka jest dostępnych na PC), ale oglądałam walkthrough do każdej z nich. Powód dla którego kocham te gry jest prosty - interesuje mnie horror, wątki religijne i okultystyczne. Poza tym, Silent Hill to jedna z tych niewielu gier, która ma bardzo ciekawą historię opowiadaną do tego w bardzo niebanalny sposób (wiele rzeczy jest niedosłownych i trzeba samemu domyślić się symboliki). Do tego dochodzą własne doświadczenia i to, że mogę łatwo utożsamiać się z wieloma bohaterami. I jest jeszcze coś, czym SH kupiło moje serce - dobrze napisane żeńskie postacie (wszyscy protagoniści, prócz Heather, to mężczyźni, tak. Ale kobiety wciąż grają tam wielkie role). Jak kobieta ma być silna, to musi dostać do ręki broń - Silent Hill obala ten mit. I ile jest takich gier, że kobieta jest równocześnie silna oraz słaba?
   Mogłabym mówić o tej serii bez końca więc dodam jeszcze coś na temat Polski. W Polsce gry, które nie są produkowane przez znane firmy lub są tworzone przez niezależne studia nigdy nie będą promowane. Dlaczego? Bo nie przynoszą takich zysków co Ubisoft czy EA (które aktualnie robią gry dla pieniędzy i białych mężczyzn - zysk gwarantowany). W Polsce, gracze to w ok. 40% dziewczęta - a to ważne, bo chłopcy nie przywiązują wagi do fabuły tak jak one (które również nie muszą się nią interesować). A więc tak, w Polsce nikt o tym nie mówi i nie będzie mówił, chyba że cudem SH P.T zdobędzie teraz popularność w Polsce, bo to nowość i większość ludzi lubi nowości. Ale szanse są małe. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz